Sumber : http://www.islam.gov.my/

Pada 2 hingga 4 November 2013, Jakim Cawangan Sabah dengan kerjasama JHEAINS Daerah Kecil Tamparuli telah mengadakan Ijtimak Penggerak Dakwah Jakim Cawangan Sabah 2013 dan Program Mesra Desa di Kampung Kiwoi, Tamparuli.

Program ini telah mengumpulkan semua Penggerak Dakwah Jakim Cawangan Sabah di lapangan agar mereka dapat menyelami kehidupan masyarakat kampung dengan pengisian-pengisian yang bermanfaat kepada masyarakat serta mengeratkan silaturrahim yang sedia terjalin.

Majlis Perasmian telah disempurnakan oleh Y.Bhg. Ustaz Halim bin Ahmad, Pengarah Jakim Cawangan Sabah. Turut hadir ialah Y.Bhg. Tuan Haji Samin Ongki, Pengarah YADIM Zon Sabah, Y.Bhg. Ustaz Sufian bin Kundu, Pegawai Perhubungan JHEAINS Daerah Kecil Tamparuli dan Pimpinan Kampung Kiwoi.

Antara pengisian yang dijalankan ialah tayangan video, sukaneka, halaqah, pertandingan ilmiah seperti klinik al-Fatihah, azan, melukis, mewarna, mini forum dan tazkirah. Majlis penyerahan sumbangan berupa keperluan dapur turut diaksanakan kepada masyarakat kampung yang memerlukan.

kiwoi1 kiwoi2 kiwoi3 kiwoi4