mtqq

Saya bercita-cita sekiranya ada calon-calon berkelayakan dan berbakat dari seluruh pelusuk Sabah demi dakwah Islam. Saya berharap ada calon hebat dari Tenom, Sipitang, Pensiangan, Pitas, Kuala Penyu, Tongod, Tungku, serta daerah-daerah lain yang biasa menghantar wakilnya; juga segenap pulau di Sabah seperti Pulau Banggi, Pulau Mantanani, Pulau Bom-Bom, Pulau Mabul, Pulau Sebatik dan sebagainya.

Ingin melihat wakil-wakil dari pekan kecil seperti Sook, Nabawan, Tamparuli, Menumbok, Nabalu, Matunggong, Bongawan, Kimanis, Sindumin, Weston, Kundasang, Pitas, dan banyak lagi. Tidak ketinggalan kampung-kampung yang ada di sekitar Bandaraya Kota Kinabalu yang semakin rencam dengan cabarannya. Tanjung Aru. Kobuni Inanam. Rampayan Menggatal. Tebobon. Likas. Kepayan.

Baca dan fahami syarat tersebut di dalam poster iklan di atas, hubungi pentadbiran Maahad untuk mendapatkan borang. Tarikh tutup 20 April 2014. Selepas itu borang akan diproses, calon yang layak akan dipanggil untuk ditemuduga pada akhir April. Insya Allah pada awal Mei akan masuk ke Maahad untuk memulakan kehidupan sebagai warga Maahad sekaligus penghafaz al-Quran.

 

Advertisements