Sumber : http://azlinahabdulgani.blogspot.com/

Hari yang dinanti-nanti akhirnya tiba juga. Ibarat kegembiraan si ayah dan ibu untuk menerima cahaya mata dan ahli keluarga yang baru sedemikian jugalah halnya dengan kami. Seawal jam 7 pagi , kami berangkat ke lapangan terbang Kaherah untuk menyambut ketibaan mahasiswa/wi baru Sabah, pagi tadi.

Alhamdulillah, semuanya kelihatan baik-baik sahaja. Walaupun jumlah mereka yang menjejakkan kaki ke bumi Kinanah pada tahun ini tidak semeriah tahun sebelumnya, namun kami menerima kehadiran keluarga baru ini dengan tangan terbuka dan gembira.

Esok merupakan hari pertama mereka untuk sama-sama menjayakan program sambutan mahasiswa/wi baru Sabah (SMS) dibawah kelolaan biro akademik dan hal ehwal pelajar (BAHEP) Badan Kebajikan Penuntut Sabah Mesir selama dua hari berturut-turut(14 dan 15 Oktober 2011). Kemudian, insyaAllah pada hari ahad (16 Oktober 2011) ini pula mahasiswa/wi baru ini akan menduduki peperiksaan imtihan qabul sebelum mereka memulakan pengajian mereka di dalam fakulti masing-masing.

Didoakan semoga semuanya berjalan lancar dan mendapat naungan dan berkah dari Allah swt.