Peristiwa pada suatu petang.

Sebelum ini, mereka sudah datang untuk membuat imbasan (scan) di klinik berkenaan.  Kata doktor, ada dua bayi yang bakal lahir. Wah.. kembar gitu. Tup tup, tiba saat yang dinantikan, hanya ada satu yang dilahirkan. Mereka kurang puas hati kerana doktor mengatakan ada dua bayi. Bayi pertama selamat dilahirkan pada waktu subuh, di rumah katanya. Sabar menanti sehingga petang, masih tiada tanda-tanda.

Akhirnya mereka sekeluarga terpaksa mengusungnya ke klinik sekali lagi untuk membuat imbasan kali kedua. Melihat imbasan lewat paparan skrin, doktor tetap menegaskan masih ada lagi yang belum lahir. Ubat suntikan diberikan untuk memudahkan sang ibu bersalin segera, doktor meminta tempoh setengah jam lagi, sang ibu akan selamat bersalin. Saya tidak sempat merakam saat bersalin, tetapi berikut adalah foto doktor sedang melakukan imbasan ke atas sang ibu.

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

Tahniah kepada doktor dan pembantu-pembantunya yang bertugas tempohari. Tahniah juga kepada tuan punya kucing berkenaan. Foto dirakamkan di Sabah Animal Medical Centre, Luyang. Kucing, anjing, arnab biasa mendapatkan rawatan di sini. Untuk sesi imbasan (scan), RM50 dikenakan. Hehehe…