Ini bukan pertama kali blog kecil Abu Nuha Corner diganggu.

Satu ketika blog ini pernah juga cuba diusik kata kuncinya. Mujur pihak wordpress ada memaklumkan melalui emel akan gangguan berkenaan.

Sejak blog ini diaktifkan, ternyata komentar-komentar hangat juga memeriahkan bahkan sesekali mencemarkan ruangan yang disediakan.

Ada komentar yang panas tetapi bernas saya luluskan untuk ditayang. Namun yang agak kurang ajar saya abaikan saja. Kadang-kadang kasihan, nanti dibalas pula oleh komentar pembaca lain yang bertambah emosi.

Ada pengomentar panas dan kononnya ganas ini saya dapati orang baru dalam dunia blogging. Manakan tidak, mula-mula menyamar dengan nama lain, kemudian mengirim komentar kedua dengan nama lain pula.

Yang lucunya, nombor IP adalah nombor yang sama. Nak mengelentong pun, biarlah bijak. Boleh jadi mereka pun tak faham apa itu IP pun, yang dengan nombor IP tu sebenarnya lokasi mereka boleh dikesan.

Tapi kita bukan nak buang masa melayan dan mencari orang sebegini. Dengan tindakan mereka itu berkali-kali dan berulang menyebabkan kebodohan mereka terserlah. (Lepas ni kalau baca maklumat mesti dia kata dalam hati, alamak! Rupanya..).

Walaubagaimanapun atas perikemanusiaan, kalau komentarnya bersesuaian, saya akan siarkan juga walaupun ada komentar yang mengkritik saya sendiri. Kalau tidak, wassalamlah.