Gambar 1 : Diambil dari Wisma MUIS. Saja nak tunjukkan langit yang bersih tapi masih mendung, kerana hujan baru berhenti.

Petang semalam, keluar pejabat awal sedikit berbanding biasa.

Sejak jam 3 lebih, hujan di sekitar Kota Kinabalu turun dengan lebatnya. Kebetulan sekitar jam 5.20 petang keluar daripada pejabat, ketika itu saya menyandang beg berisi kamera.

Timbul idea baru untuk ambil beberapa panorama sesudah hujan ini beberapa minit sebelum berangkat pulang.  Awan dan langit nampak lebih cerah setelah hujan turun. Bersih.

Nikmati dan perhatikan baik-baik foto-foto berikut…

Gambar 2 : Ini gambar asal.  Seorang lelaki yang berjalan di celah-celah air hujan yang bertakung. Di takungan itu, ada cerminan songsang kubah masjid dan pohonan kurma.

Gambar 3 : Foto yang sudah diputar (rotate) 180 darjah. Kubah masjid dan individu yang berjalan sebenarnya hanyalah cerminan melalui takungan air.

Gambar 4 : Foto yang diputar (rotate) 180 darjah. Gambar fokus kepada air yang bertakung. Isinya kubah masjid yang diapit oleh pohon kurma.

Gambar 5 : Hendak faham gambar 2 hingga 4, lihat ini.

Gambar 6 : Kubah-kubah kecil masjid negeri.

Ini hanyalah percubaan pertama buat perkongsian bersama-sama. Sudah tentu masih banyak yang perlu saya pelajari. Ini sekadar mengisi hobi dan minat yang sudah disemai sejak sekolah rendah lagi.