IMG_8151

Semalam diadakan majlis berbuka puasa @ sungkai bersama para guru Pusat Pendidikan Islam (PPI) an-Nur dan warga kerja Siddqi Auto di restoran d pokok cerry dekat Petagas.

Majlis yang dihadiri kira-kira 40 orang termasuk ahli keluarga masing-masing itu bertujuan untuk meraikan dua orang tenaga pengajar yang akan menyambung pelajaran ke Maahad Qiraat al-Azhar, Mansoura Mesir pada akhir bulan ini.

Ustazah Maslinah Md Rosdi berasal dari Kimanis Papar dan Ustazah Norafidah Ghulam Rasul dari Kg Tg Aru KK – kedua-duanya lepasan diploma Maahad Tahfiz al-Quran Wal-Qiraat Negeri Sabah telah menyumbangkan ilmu dan tenaga mereka sekitar 2 tahun bersama PPI an-Nur.

Dalam ucapan ringkasnya, pengerusi PPI an-Nur Tuan Hj Rahimin Mustafa mengharapkan kedua-dua mereka akan mengambil kesempatan untuk mendalami ilmu sebanyak-banyaknya di Mesir seterusnya kembali ke tanahair sebagai graduan yang berjaya dan berkhidmat kepada masyarakat.

Hj Rahimin juga menegaskan keperluan mereka agar terus menyertai program-program tarbiyyah khususnya usrah untuk memantapkan diri mereka dalam gerakan Islam.

Dalam majlis yang sama, pihak PPI an-Nur turut memberikan sedikit sumbangan kepada kedua-dua mereka untuk menampung pembiayaan perjalanan mereka ke bumi para nabi itu.

Bagi pihak semua, blog Abu Nuha Corner mengucapkan terima kasih kepada kedua-dua mereka atas sumbangan yang diberikan selama berkhidmat di PPI an-Nur, dan selamat berangkat ke ard al-kinanah.

 IMG_8152

IMG_8158

IMG_8161

IMG_8168

IMG_8190

IMG_8192